Sain aikaiseksi uppoutua syvemmälle fauberin saloihin. Nuo olivat "prässätyt" laakerikupit, jotka sai paikaltaan vain lyömällä tuuralla keskiön lävitse. Pelkäsin, että hajoitan nuo laakerikupit koska voimaa tarvittiin. Lopulta kuitenkin huomasin, että Tunturilla on käytetty ihan reippaasti rautaa/terästä noihin kuppeihin. Eivät varmasti helpolla hajoa.
Kuvaa siitä missä järjestyksessä mikäkin osa oli sisällä.
Pieni yksityiskohta on tuo akselin kavennus yhdeltä puolelta. Tämän johdosta kampi mahtuu ulos vain yhdessä asennossa. Koitin jo puhdistaa rattaitakin. Rattaat puhdistuvat kyllä, mutta kammista en ole niin varma.
Rungosta tarvitsisi myös irroittaa nuo ohjauslaakerin kupit. Ne vain ovat mahdottoman tiukassa, eikä yksikään tuurani yllä kunnolla rungon lävitse. Ei ainakaan siten, että uskaltaisin tempaista vasaralla ilman todennäköistä sormivammaa.
Hauskaa oli huomata, että tuo Tunturi merkki on melkoisen heppoinen kun kaiken liimasotkun poistaa tuolta merkin sisältä. Mietin vain pistänköhän nokkaan vai jonnekin muualle takaisin. Näin jossakin rakennellun pyörän jossa merkki oli laitettu takaisin satulatolppaam. No katson sitäkin sitten myöhemmin.
Koskahan sitä ehtisi katsomaan tuota ohjainlaakerikuppi ongelmaa seuraavaksi.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti